πανελλαδικές εξετάσεις 2015

~ Οι συζητήσεις για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης25/5/2015, ΛΥΣΕΙΣ εδώ ) ακολουθούν για μια ακόμη χρονιά τις γνωστές ατραπούς. Το μάθημα έχει αναχθεί σε λυδία λίθο των μαθητικών δοκιμασιών - ένα πνευματικό θηρίο που αν το δαμάσεις είσαι αρκετά κοντά στην πολυπόθητη "επιτυχία". Δεν θα σχολιάσω την ποιότητα και τη δυσκολία των θεμάτων, απλά μια νύξη για την ποσότητα: είναι δυνατό ένας άριστος μαθητής μέσα σε 3 ώρες (και σε συνθήκες άγχους) να αναπτύξει με επαρκή αιτιολόγηση έναν τέτοιο όγκο μαθηματικών ιδεών; Ρητορικό το ερώτημα. Ωστόσο από την άλλη μας προβλημάτισε και το σχόλιο της μαθηματικής εταιρίας: Τα "δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών"; Μα κι από αυτά του 2013; Δε νομίζω, κύριοι. Και αναρωτιέμαι μήπως πρέπει να διακρίνουμε πολιτικές αποχρώσεις στον σχολιασμό.
~ Στα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής 20/5/2015, ΛΥΣΕΙΣ εδώ ) οι θεματοδότες ενώ κινήθηκαν αρκετά προβλεπόμενα μέχρι το Δ2, στη συνέχεια μάλλον ξέχασαν (έχει ξανασυμβεί...) τη φύση του μαθήματος και εμβολίασαν το διαγώνισμα με δύο ερωτήματα που δεν συνάδουν με τον χαρακτηρισμό "γενικής παιδείας".